למה הלקוחות מעדיפים מענה אנושי ולא מענה אוטומטי או ממוחשב?

השוואה בין סוגים שונים של מענה ללקוחות מדגישה בצורה בולטת את היתרונות של האפשרות האנושית על פני הממוחשבת או האוטומטית. קודם כל, לקוח פוטנציאלי וממוצע יעדיף מענה אנושי על פני כל אלטרנטיבה אחרת פשוט כי זה נוח יותר.
למידע נוסף על מענה אנושי לחץ כאן.

כאשר לקוחות בוחרים ליצור קשר עם בית עסק, הם בדרך כלל עושים את זה על מנת להעלות שאלה או כדי להתלונן ולהעביר ביקורת על השירות והמוצר. במקרים כאלה, עדיף שבצד השני יהיה בן אנוש שעונה להם ולא מערכת ממוחשבת או אוטומטית שלא בטוח אם אפשר לסמוך עליה. לכן גם מבחינת הלקוחות וגם מבחינת בעלי עסקים, מענה אנושי מציעים יתרון שאין לו תחליף.

האם מענה אנושי שווה לעסק כסף?

לקוחות מעדיפים מענה אנושי כי כך הם יודעים שמתייחסים אליהם ברצינות. לקוח שמתקשר ובצד השני יש מענה ממוחשב או אוטומטי לרוב חווה תחושת תסכול, סרבול ועוגמת נפש, עוד לפני שמישהו שמע מה בכלל הבעיה שלו. זו ממש לא נקודת פתיחה טובה למערכת היחסים בין בעלי עסקים ולקוחות, לכן עדיף למנוע אותה.

מהצד של בעלי עסקים, מענה אנושי הוא גם כלי שיכול להיות שווה הרבה מאוד כסף. ככל שבעלי עסקים מעדיפים את המענה האנושי בצורה מושכלת ויעילה יותר, כך סביר להניח שהתשובות שלהם ללקוחות יהיו מבוססות ומקיפות. בטווח הארוך, השקעה במענה האנושי משתלמת עבור בית העסק ומוכיחה את עצמה עם לקוחות מרוצים יותר.

בנוסף, מענה אנושי עוזר ללקוחות להמליץ על בית העסק וכך להגדיל את ההכנסות שלו. אלו שיקולים משמעותיים בהשוואה בין מענה אנושי לבין האלטרנטיבות, לכן חשוב שבעלי עסקים יכירו אותם כמה שיותר מוקדם.