עורך דין ליטיגציה – מהו תחום הלטיגציה ומתי נבחר עורך דין ליטגטור על פני עורך דין שאינו ליטיגטור?

תחום עריכת הדין, הינו תחום רחב ומגוון מאד, והשוק, בהתאם לכך, רווי עורכי דין מוסמכים, מנוסים, מקצועיים וממולחים. מובן, שלא כולם כאלו וישנם בשוק לא מעט עורכי דין בתחילת דרכם, או כאלו שאינם מספיק מקצועיים. יוצאי דופן בנוף הינם עורכי דין ליטיגטורים. במה הם יוצאי דופן, אתם שואלים את עצמכם?
למידע נוסף על עורך דין ליטיגציה לחץ כאן.

ובכן, כל עורך דין מוסמך וטוב יוכל לסייע לכם להבין מהם זכויותיכם וחובותיכם בכל הקשור לעברות מס, סכסוך גירושים, תביעות מצד עובדים, סכסוך שכנים וכדומה, כמובן, בהתאם להתמחותו הספציפית.

ההבדל צץ ברגע שההליך המשפטי מגיע לכותלי בית המשפט עצמו, כאן, למעשה, נכנס לתמונה עורך דין לטיגטור. עורך דין מסוג זה, הינו מומחה בתחום הטיעון. למעשה, ליטיגציה הינה אומנת ההידיינות בבית המשפט. עורכי דין לטיגטורים מייצגים את לקוחותיהם בפועל, ברגע האמת בבית המשפט, חוקרים את הצד השני ואת העדים ומציגים בפני השופט את טענות ההגנה על לקוחותיהם.

אמנם, בישראל, עורכי דין רבים אשר אינם מומחים בליטיגציה אכן מופיעים בבית המשפט ומייצגים את לקוחותיהם מול השופט, אך אין זה אומר כי עורך דין שעושה כן עושה את עבודתו בצורה טובה.

אמנות ההידיינות בבית המשפט כוללת בתוכה היבטים פסיכולוגיים רבים, אומנות משא ומתן, ועוד תחומים רבים שלימודי המשפטים באוניברסיטאות והמכללות השונות, אינן מכסות.

עורכי הדין אשר מעוניינים לעבור הכשרת עורך דין לטיגציה, יכולים להתמחות בתחום בלימודי המשך במסגרות שונות. עורך דין אשר עבר התמחות בתחום זה, יעיד כי ישנה חשיבות מכרעת להתמחות בתחום, על מנת להצליח ולייצג בכבוד את הלקוח ובעיקר, להימנע מגרימת נזק עקב חוסר ידע בתחום הלטיגציה.