מבחן ג'ימט בכל העולם

לא מפתיע לגלו שהקשיים שמאפיינים התמודדות עם מבחן ג'ימט פחות או יותר זהים בכל רחבי העולם. קודם כל, המבחן עצמו הוא בינלאומי. מבחן ג'ימט כתוב כידוע באנגלית, הוא מועבר במגוון רחב של מוסדות אקדמיים באירופה ובארצות הברית ויש גם גוף בינלאומי שאחראי על ניסוח של השאלות ועל מתן הציונים. על הרקע הזה, אפשר להבין גם מדוע כל מבחן ג'ימט בנוי בצורה זהה ומדוע הקשיים בהתמודדות איתו הם פחות או יותר אותו דבר.

חוץ מזה, הקשיים בהתמודדות עם מבחן ג'ימט זהים משום שלסטודנטים עצמם יש צרכים דומים. ברוב המקרים, סטודנטים שצריכים לקבל ציון גבוה במבחן הזה על מנת להתקבל למוסדות לימוד נחשקים גם נאלצים לשלב בין עבודה ולימודים. כאשר השילוב בין עבודה ולימודים בא על חשבון היכולת של אותם סטודנטים להשקיע בהכנה למבחן, התוצאה עלולה להיות ציון נמוך.

מה עושים כדי להתמודד עם הקשיים של מבחן ג'ימט?

אבל החדשות הטובות הן שבגלל שבכל העולם מתמודדים פחות או יותר עם אותם קשיים של מבחן ג'ימט, יש גם דברים דומים שאפשר לעשות כדי להצליח לקבל את הציון המבוקש. בראש ובראשונה, אפשר להשקיע בתהליך הכנה מסודר ומקיף. ככל שתהליך ההכנה מסודר ומקיף יותר, כך עולה הסיכוי ליהנות מיתרונות המבחן ולהפיק ממנו ערך של ממש.

חוץ מזה, ניתן לקבל המלצות מאנשים שכבר עברו מבחן ג'ימט בהצלחה וקיבלו בו את הציון הספציפי שרלוונטי גם לסטודנטים חדשים. אמנם צריך לבחון כל מקרה לגופו ולמרות שיש בכל זאת קשיים ייחודיים לסטודנטים מסוימים שלא קיימים אצל סטודנטים אחרים, המלצה עקרונית על התמודדות עם המבנה של מבחן ג'ימט היא ממש לא משהו שכדאי לוותר עליו מראש.