להגדיר נוהל אבטחת מידע

כל מה שצריך לדעת על נוהל אבטחת מידע

ארגון בעידן המודרני משתמש לעיתים קרובות בסוגים שונים של שירותי מחשוב ואף אוגר אצלו מידע רגיש על מוצרים, שירותים, עובדים וכמובן לקוחות. בשביל לשמור על המידע הזה ולהציב סטנדרטים מחמירים עבור העובדים, הארגון נדרש לגבש נוהל מסודר. הנוהל הזה מכונה אבטחת מידע והארגון יכול להגדיר אותו בצורה עצמאית או בליווי בעלי מקצוע חיצוניים.

בפועל, רוב הארגונים מעדיפים לפנות אל גורם חיצוני ואמין על מנת להגדיר נוהל אבטחת מידע. כאן המטרה היא לא רק ליהנות מהיתרונות של ליווי מקצועי ויסודי בשלבים השונים של הגדרת הנוהל, אלא גם לדאוג שההמלצות שיופיעו בו יהיו בעלות ערך ומשמעות. יתרה על כך, גורמים חיצוניים שמכירים את הנושא מקרוב יכולים להגדיל את הסיכוי לכך שהארגון יידע איך לאמץ את הנוהל וליישם את ההמלצות שמופיעות בו.

היכנסו וצפו! תקריות הסייבר הכי מטורפות בהיסטוריה:

איך בוחרים עם מי להתייעץ לגבי נוהל אבטחת מידע?

העניין הוא שצריך לבחור היטב את הגורם המקצועי שאליו פונים כדי לגבש נוהל אבטחת מידע. מצד אחד, המטרה של כל ארגון היא להגדיר נוהל מן הסוג הזה כמה שיותר מהר, במחיר כמה שיותר אטרקטיבי ובצורה כמה שיותר מקצועית. מצד שני, עובדי הארגון ואפילו המנהלים לא בהכרח בקיאים בעולמות של אבטחת מידע או אפילו בסטנדרטים שבהם צריך לעמוד על מנת לקבוע נוהל מתאים.

הפתרון הוא כמו תמיד לקבל כמה שיותר המלצות על שירותים רלוונטיים. אם מקבלים המלצות על חברות מהתחום של נוהל אבטחת מידע, ניתן להתאים אותו בקלות רבה יתר לצרכים של הארגון ולאינטרסים שלו. יתרה על כך, אפשר להגדיר כל סוג של נוהל אבטחת מידע בהתאמה לתקציב של הארגון לפי תחום פעילותו.