הקמת חברות ארנק

מהן חברות ארנק?

חברה שהמטרה שלה היא להפחית את שיעורי מס ההכנסה עבור הבעלים שלה מכונה חברות ארנק. כמו כן, חלק מהחברות הללו מוקמות במטרה להפחית דמי ביטוח לאומי. כאשר משלבים יחד את האפשרות להפחית דמי ביטוח לאומי ומיסים, מבינים למה חברות ארנק עשויות להיות פתרון אטרקטיבי. עם זאת, בשנים האחרונות החלו ברשות המיסים להקשיח את התנאים עבור הקמת חברות כאלה ובעיקר לנסות למנוע מצב שבו בעליהן נמנעים מתשלומי מס גבוהים.

חשוב להבין שהקמת חברות ארנק היא פעולה חוקית לחלוטין. בישראל למשל כל אזרח רשאי להקים חברה בע"מ, כל עוד הוא משלם אגרה שנתית לרשם החברות ואף עורך ביקורת באמצעות רואה חשבון. על בסיס האגרה השנתית והביקורת של רואה החשבון, ניתן כיום להקים כל סוג של חברה בע"מ בלי שום קשר לדרך הפעילות שלה.

היכנסו וצפו! גניבות הכסף הגדולות בעולם:

למה להקים חברות ארנק?

אבל הקלות הבירוקרטית של הקמת חברות ארנק היא ממש לא היתרון היחיד שלהן. גם אם מביאים בחשבון את השינויים שחלו בנושא מאז חוק ההסדרים של שנת 2017, יש עדיין ערך מוסף להקמת חברות ארנק על פני המשך העסקת שכירים או עצמאיים עם משכורות גבוהות משמעותית מהממוצע המקובל בענף.

חברות ארנק מאפשרות למעשה תכנון מס והן אמורות להפחית את תשלומי המיסים בהשוואה לאותם תשלומים שבהם היו צריכים לשאת הבעלים כשכירים או עצמאיים. בפועל, מדובר על דרך יעילה לתכנן מס למרות שהחברה עצמה לא מייצרת פעילות כלכלית עצמאית ועל אף שהיא מספקת בדיוק את אותו שירות שהיו הבעלים מספקים לו היו שכירים או עוסקים.

לסיכום, התייעצות עם אנשי מקצוע ויועצי מס יכולה לסייע גם לשכירים וגם לעצמאיים לשקול הקמת חברות ארנק בנסיבות הרלוונטיות עבורם.