האם משתלם לבצע תכנון מס?

תכנון מס זו פעולה שמתבצעת בליווי רואי חשבון ויועצי מס. מטרת הפעולה היא לצמצם את חבות המס של הנישום, היחיד, החייב, בעל העסק ובמקרים מסוימים גם בעלי תפקידים בחברות או ארגונים. בניגוד לפעולה לא חוקית ואף מסוכנת של העלמת מס, התכנון הוא חלק מפעולה רחבה יותר שמתבצעת בכפוף ללשון החוק ולעיתים גם בשיתוף פעולה עם רשות המיסים ועם עוד שורה ארוכה של גופי גבייה.

כפי שאפשר להבין, תכנון מס היא על פניו פעולה משתלמת מאוד. מצד שני, הדילמה מתחילה כאשר מביאים בחשבון את ההוצאות על תכנון מן הסוג הזה. מטבע הדברים, כל התייעצות עם אנשי מקצוע עולה כסף. חוץ מזה, לא תמיד אפשר להבטיח את התוצאות של תכנון מס. כך למשל יש מקרים שבהם משקיעים כסף במעורבות רואי חשבון או יועצי מס, אך התכנון עצמו לא מניב פירות.

כך מגדילים את הסיכוי של תכנון מס

הדרך הנכונה לבצע תכנון מס משתלם היא להתייעץ עם אנשי מקצוע מוכחים שיש להם ניסיון רב בתחום הזה. במקום להסתפק בתכנון כללי בלבד, ניתן להיכנס לעובי הקורה על מנת לבדוק את הוראות החוק בתחום הפעילות של העסק. ככל שבודקים טוב יותר איזה תקנות חלות בכל תחום עיסוק, כך מגדילים את הסיכוי שגם התכנון יניב את התוצאות המצופות.

כדאי לקבל המלצות על חברות שמספקות שירותי ייעוץ מס ועל אנשי מקצוע שמעורבים בתחום. בעזרת המלצות של קולגות ולפעמים גם של חברים או בני משפחה ניתן לדעת טוב יותר מול מי לתאם את הפעולה של תכנון מס. נכון שפעולה כזו בסופו של דבר תמיד תעלה כסף, אך הצלחה שלה יכולה לחסוך הרבה יותר.