מה כולל הסכם שותפות וכיצד מנסחים אותו?

המטרה של הסכם שותפות היא להגדיר ולהסדיר את מערכת היחסים בין שני צדדים לפחות. מכאן והלאה, הנוסח של הסכם שותפות כבר תלוי בגורמים שונים. קודם כל, ניתן לראות למשל כיצד כל סוג של הסכם שותפות מגדיר ומסדיר מערכת יחסים שהיא גם משפטית וגם עסקית. ללא ניסוח של הסכם שותפות שמסדיר מערכת יחסים משפטית ועסקית, לא ניתן יהיה להשתמש בו בעתיד בתור מסמך מחייב בפני שופט.

יתרה על כך, הסכם שותפות אמור לתאר את החובות והזכויות של כל אחד מהשותפים. אמנם אפשר לנסח הסכם שותפות גם בין שני שותפים בלבד וגם בין קבוצה גדולה יותר של אנשים שיש להם פעילות עסקית משותפת, אך הוא חייב לכלול רשימה סגורה ומסודרת של חובות וזכויות. ברשימה הזו ניתן להשתמש מיד לאחר שחותמים על הסכם שותפות, כסוג של תכנית עבודה וכלי ליצירת מרחב שותפות בטוח ואמין.

כל שותפות מתחילה בהסכם – אז כדאי שיהיה לו גיבוי משפטי

הסכם שותפות הוא כלי משפטי קריטי לכל סוג של שותפות. על פניו אין צורך בהסכם כזה אם יוצאים לדרך משותפת עם אנשים שיש לנו איתם היכרות מוקדמת ואישית, אבל דווקא ברגעים כאלה מתגלה הערך המוסף שלו. מעבר לכך, אפילו לא חייבים להיות מעורבים אישית בכל התהליך של ניסוח הסכם שותפות- אלא להעביר את האחריות לידיים של עורכי דין ובעלי מקצוע שמגיעים מהתחום.

ניסוח הסכם בליווי עורך דין יבטיח שיהיה לו גיבוי משפטי. במידת הצורך, אפשר להשתמש במסמך הזה על מנת להגיש תביעה או כדי להתגונן מתביעה קיימת. כמו כן, הסכם שותפות הוא מסמך חשוב בגלל שהוא כולל פרטים על הפעילות העסקית עצמה.