תכנון תיק שטח

תיק שטח הוא אוגדן של קבצים שיעזרו בשעת חירום. מה בדיוק יש בו? האם הוא בגדר חובה? מי חייב להחזיק אותו? אם אתם רוצים לדעת מה הסיפור של התיק החשוב הזה, המאמר הזה יסביר לכם את הכול מהכול.

היכנסו וצפו! 5 אירועי ביטחון מטורפים:

מה מופיע בתיק שטח?

תיק שטח הוא למעשה אחד מאוגדני הקבצים החשובים ביותר. בסופו של דבר תכנון תיק שטח הוא מקבץ של מסמכים כדוגמת נהלים בזמן רעידת אדמה, בזמן אירוע ירי, בזמן חפץ חשוד, דרכי המילוט של המקום, שרטוטים של המקום, המיקום של המערכות השונות וכן הלאה. יש בו עוד מגוון רחב של קבצים שאמורים לחשוף את התמונה המלאה לגביו כך שבסופו של דבר מדובר בתיק שבפועל יעזור בכל מקרה חירום והוא גם התשתית לתרגולים ולריענונים שיתבצעו בחברה.

כיצד מתכוננים לתיק שטח?

לפני שאתם מזמינים חברה שתתחיל לעבוד אתכם על תיק השטח, הרי רק חברות חיצוניות ומנוסות בענייני בטיחות יכולות לעשות זאת, יש צורך לדאוג לכמה שלבים מקדימים. חשוב מאוד שתוודאו את כל השלבים הללו מול אותה חברה שבחרתם וכך תוכלו לחסוך זמן, כאשר חייבת להיות במבנה רחבת כיבוי אש, שלטי הכוונה וכן הלאה. חשוב מאוד לחפש חברה מנוסה שכבר הכינה תיקי שטח בעבר לעסקים כמו שלכם, הרי כך היא תכיר את העבודה טוב יותר ותבצע אותה מהר יותר.

האם עסק יכול לפעול בלעדיו?

העסק צריך להחזיק בתיק שטח אם יש לו מקום משלו. מה זה אומר? אם אתם יבואנים שמשתמשים בשירותי אחסון חיצוניים ורק מנהלים את הכל מהמשרד שלכם אתם לא צריכים להחזיק בתיק שטח. לעומת זאת אם יש לכם מסעדה, גן אירועים, בית מלון או כל מקום אחר שיכול להציב אנשים בסיכון לפי החוק אתם חייבים להחזיק בתיק שטח.