מה עושים במקרה של רשלנות עורך דין?

רשלנות עורך דין עלולה להיות לא פחות חמורה מרשלנות של כל איש מקצוע אחר. על אף שרוב האנשים מייחסים חשיבות רק לרשלנות מקצועית מצד רופא, בפועל יש עוד בעלי מקצוע שהרשלנות שלהם עלולה להיות מסוכנת. למעשה, ההגדרה המקצועית והמשפטית של רשלנות בכלל לא קשורה אל תחום ההתמחות. במקום זה, מגדירים באופן אובייקטיבי רשלנות על מנת שניתן יהיה לדעת מתי מותר להגיש תביעה ולדרוש פיצוי כספי.

רשלנות מקצועית היא מתן שירותים כאלה ואחרים, תוך סטייה מרמת הזהירות הסבירה והמקובלת בתחום. ספציפית במקרים של רשלנות עורך דין, צריך למשל לבדוק האם כל עורך דין היה מתנהג בדיוק באותה צורה בכל מקרה שבו אירוע זהה היה מתרחש. במידה וכן, הרי שיהיה קשה עד בלתי אפשרי להוכיח רשלנות. אבל במקרה ולא, יכול להיות שניתן יהיה להגיש תביעה ולדרוש פיצוי כספי משמעותי.

למי פונים אחרי רשלנות עורך דין?

מקרים של רשלנות עורך דין צריכים להיבדק על ידי בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו. אבל בעוד במקרים של רשלנות רפואית זה כמעט מובן מאליו שצריך לפנות אל עורך דין על מנת שיברר את עילת הרשלנות, עם רשלנות עורך דין זה מעט מורכב יותר. במקרים של רשלנות עורך דין, צריך לוודא שעורך הדין שאליו פונים אכן יהיה איש מקצוע שיש לו את הרקע והניסיון עם תביעות רשלנות.

בשורה התחתונה, טיפול נכון במקרים של רשלנות עורך דין חשוב לכל הצדדים המעורבים. בצד הנפגע, האופן שבו מבצעים את הטיפול במקרה משפיע בצורה ישירה ודרמטית על הסיכוי להשיג פיצוי כספי ולהתאושש. בצד של עורך הדין, הטיפול אמור לייצר הרתעה שתמנע התנהגות דומה בעתיד.