יתרונות וחסרונות של פירוק שותפות

פירוק שותפות מתבצע רק אחרי תהליך ארוך שכרוך בשורה ארוכה של פעולות במישור המשפטי, הכלכלי, המסחרי והעסקי. לא משנה באיזה סוג של שותפות מדובר או האם היא הייתה רווחית או הפסדית, העניין של הפירוק כפוף למגבלות החוק ולתקנות שקבועות בו. הבעיה היא שבהרבה מאוד מקרים, שותפים שנכנסים לתהליך הפירוק לא בהכרח מבינים את המשמעות. יתרה על כך, יכול להיות שאותם שותפים יחליטו לבצע את הפירוק באופן שבכלל לא עולה בקנה אחד עם האינטרסים העסקיים שלהם.

החדשות הטובות הן שכיום ניתן להתייעץ עם בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו. כאשר מערבים בעלי מקצוע בשלבים השונים של פירוק שותפות, מגדילים את הסיכוי לכך שהתוצאות יעלו בקנה אחד עם האינטרסים שלהם. יתרה על כך, יכול להיות שבעלי המקצוע יידעו להכווין את הלקוחות לגבי האופן שבו כדאי להם לבצע את השותפות בדרך הכי מהירה ויעילה.

כמה עולה לבצע פירוק שותפות?

אחת הסוגיות שלא מקבלות מספיק תשומת לב בתהליך הארוך של פירוק שותפות היא העלות הכספית. אם רוצים לבצע את הפירוק על פי החוק, זה אומר למשל שצריך להשלים את התהליך מול המוסדות השונים ואף לוודא את קבלת האישור שלהם. יתרה על כך, יכול להיות שבתהליך עצמו של פירוק שותפות – השותפים לא יוכלו להמשיך לעבוד ולייצר לעצמם הכנסה.

בסופו של דבר, היתרון של פירוק שותפות הוא שניתן לצאת אל דרך חדשה. מנגד, לתהליך הזה יש חסרונות שקשורים בעיקר אל האופן הבירוקרטי וגם המשפטי שבו מבצעים אותו. אז אם רוצים לסיים מוקדם ובצורה יעילה את התהליך של פירוק שותפות, כדאי להתייעץ עם בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ולרכז את כל השאלות במסודר.