מי מספק ייעוץ לעסקים משפחתיים?

גורם מקצועי שמתיימר לספק שירות מהסוג של ייעוץ לעסקים משפחתיים חייב להבין את המשמעות של הנושא ואת הייחודיות של התחום. ראשית, חשוב מאוד לצאת מתוך נקודת הנחה שלפיה המאפיינים השונים של ייעוץ לעסקים משפחתיים הם אחרים לגמרי לעומת המאפיינים של שירותי ייעוץ לעסקים רגילים. בעוד בעסק רגיל יש הפרדה מוחלטת בין החיים בעבודה ובבית, בעסק משפחתי זה בדיוק ההיפך.

חוץ מזה, מי שמספק שירות של ייעוץ לעסקים משפחתיים גם חייב להביא בחשבון את היתרונות שלהם. המטרה של הייעוץ היא לא לשנות את האופי של העסק או לשכנע את הבעלים שלו שעדיף להם להעסיק עובדים חדשים שהם לא בני משפחה, אלא להפנות את תשומת הלב שלהם אל המגבלות הקיימות. במילים אחרות, השאיפה היא מצד אחד להשתמש בשירות של ייעוץ לעסקים משפחתיים – אך מצד שני לשמור על הערך ועל היתרונות שלהם ביחס למתחרים ולעסקים רגילים.

מה היתרונות של עסק משפחתי?

שירות של ייעוץ לעסקים משפחתיים משתלם כי הוא עוזר לשמור על האופי המקורי שלהם. כאשר עסקים משפחתיים שומרים על האופי המקורי, זה אומר למשל שיש רמת אמון גבוהה יותר בין בעלי העסק לבין העובדים. כל עוד מדובר על עסק משפחתי שבו לכולם יש אינטרס משותף, כמעט ולא צריך להתעסק עם בעיות משמעת, עם הפרות אמון ועם כל שאר הדברים שעלולים לעכב את העסק הרגיל ואף לגרום לו להיכשל.

חוץ מזה, היתרון של עסק משפחתי בא לידי ביטוי בכך שהוא מייצר יציבות. באמצעות ייעוץ לעסקים משפחתיים אפשר לדאוג למשל שהפעילות הכלכלית תמשיך גם אל הדורות הבאים, או לסייע להכשרה של עובדים חדשים מתוך המשפחה ובלי לבזבז זמן וכסף.