יועץ מיגון בתהליכי בנייה

מעורבות יועץ מיגון בתהליכי בנייה

יועץ מיגון הוא אחד מאנשי המקצוע העיקריים שאותם מערבים בפרויקטים שונים בענפי הבנייה והשיפוצים. בתחום הבנייה וההנדסה, המעורבות של יועץ מיגון נדרשת כי הוא מכיר את התקנות של פיקוד העורף. ספציפית יותר, יועץ מיגון יכול למשל להמליץ על פתרונות מיגון שרלוונטיים לפי סוג הבניין, אופי המבנה, הקומה שבה נמצאת כל דירה וכן הלאה. כמו כן, התייעצות עם יועץ מיגון היא דרך טובה ליישם את הפרויקט על פי הדרישות של פיקוד העורף באזורים שונים ברחבי הארץ.

הדבר החשוב ביותר הוא לערב יועץ מיגון בתהליכי הבנייה על פי התקנות שנקבעות בחוק ולפי צרכים שמתעוררים בשטח. בהקשר הזה, אפשר למשל לראות הבדל בין מעורבות מוקדמת של יועץ מיגון לבין מעורבות מאוחרת מדי. אם המעורבות של יועץ מיגון לא מגיעה בזמן, התוצאה עלולה להיות ירידה לטמיון של השקעת זמן ומשאבים בהקמת המבנה או הבית.

היכנסו וצפו! המבנים המדהימים ביותר בעולם:

איך בוחרים יועץ מיגון?

התפקיד של יועץ מיגון בתחום הבנייה הוא לנסח מספח שבסופו של דבר יקבל את האישור של פיקוד העורף, בעיקר תחת הנושא של הגנה אזורית. עם זאת, קבלני בניין ויזמים לא תמיד יודעים מראש איך לבחור יועץ מיגון שיאפשר להם לקבל את כל השירותים הרלוונטיים ואף לרכז אותם תחת קורת גג אחת. לכן, מה שכדאי לעשות זה לבחור יועץ מיגון גם על פי רמת הזמינות שלו וגם לפי המלצות שכבר יש עליו.

את הזמינות של יועץ מיגון ניתן לברר מראש באמצעות יצירת קשר עם נציגי המשרד שלו. לאחר מכן, יש צורך לאסוף המלצות מצד לקוחות מרוצים שקיבלו את השירות של יועץ מיגון ואף את האישור של פיקוד העורף לגבי תקינות והתאמת המבנה.