חוק עידוד השכרת דירות

מהו חוק עידוד השכרת דירות?

החוק לעידוד בניית דירות להשכרה, שמכונה גם חוק עידוד השכרת דירות, מתייחס לכל סוג של מבנה קבע או בניין שהתכנית שחלה עליו מייעדת אותו למגורים. כמו כן, החוק קובע שבבניין צריכות להיות לפחות 16 דירות בתוך 4 קומות לפחות ושהשטח העיקרי הממוצע שלהן לא יעלה על 100 מ"ר. אם גם 70% מהדירות בבניין מושכרות למגורים ובשאר הדירות לא נעשה שימוש שאינו השכרה כזו, ניתן יהיה להחיל עליו את חוק עידוד השכרת דירות.

המטרה של חוק עידוד השכרת דירות היא לאפשר ליזמים וקבלנים לקבל הטבות מס כדי להקים, להרחיב או לרכוש מבנה מגורים להשכרה. במילים אחרות, המחוקק יוצא מתוך נקודת הנחה שניתן יהיה להשפיע על שוק הדיור בצורה מלאכותית – כמו למשל באמצעות הענקת הטבת מס לקבלן שיבחר לבנות בניין מגורים לא בניין משרדים. מכאן והלאה, אפשר גם לבחון את הנושא של חוק עידוד השכרת דירות בצורה ביקורתית יותר.

היכנסו וצפו! טיפים מדהימים למי ששוכר דירות:

היתרונות והחסרונות של חוק עידוד השכרת דירות

מצד אחד, ברור מה היתרונות של חוק עידוד השכרת דירות ומה המטרות שאותן רוצים להשיג במשרדי הממשלה הרלוונטיים. כך למשל החוק מאפשר לזכאים שעומדים במכלול התנאים ליהנות מפחת מואץ בגובה 20% והוא אף קובע ששיעורי המס על הכנסה חייבת או שבח ריאלי ממכירה או השכרה של בניין חדש להשכרה יהיו נמוכים משמעותית בהשוואה למה שהיה לפני החוק.

מצד שני, יכול להיות שניסיון ליזום הטבות מס כמו של חוק עידוד השכרת דירות לא יוכיח את עצמו בטווח הקצר והארוך. כל עוד בניינים מסחריים יהיו משתלמים יותר עבור הקבלנים והיזמים, הם יעדיפו להמשיך לבנות אותם. לכן, צריך לבדוק כל מקרה לגופו ובאופן פרטני.