המטרה של הכנת תיק מפעל

שלבים מומלצים עבור הכנת תיק מפעל

הכנת תיק מפעל מבוססת על תהליך ארוך שיש לו כמה שלבים. השלבים השונים של הכנת תיק מן הסוג הזה חוזרים על עצמם בכל ארגון, אך הם יכולים להתבצע בצורה מעט שונה. בשביל להחליט איזה שלבים מבצעים ועל איזה שלבים מדלגים, צריך להתייעץ עם בעלי מקצוע. עם זאת, חשוב לוודא מראש שגם הדילוג על שלבים כאלה ואחרים של הכנת תיק מפעל לא פוגעים באיכות התכנים שאמורים להופיע בו.

המטרה של הכנת תיק מפעל היא לאפשר התאוששות עסקית מהירה ולהתמודד בהצלחה בזמן אמת עם אירועי חירום כאלה ואחרים. על מנת להשיג את המטרות הללו, מכינים תיק מפעל שבו מציגים מצד אחד את הסיכונים – אך מצד שני גם את הפתרונות. יתרה על כך, חלק גדול מהתכנים השונים של תיק מפעל עוסקים באופן פיזי באופן שבו ניתן להתמודד עם האיומים שעל הפרק.

איך מנסחים תיק מפעל?

התקנה הרלוונטית בחוק רישוי עסקים קובעת שחובה על בעל המפעל או המנהל להכין תיק מפעל. באמצעות הכנת תיק מפעל, המנהל או בעל המפעל אמורים לדעת כיצד לטפל במקרי תקלות ובתקריות שעלולות להתרחש ולסכן בני אדם בתוך המבנה או בחוץ. בשביל להכין את התיק הזה, צריך לערוך סקר סיכונים.

אחרי סקר סיכונים, השלב השני של הכנת תיק מפעל הוא להגדיר נוהל חירום במפעל. באמצעות הנוהל ניתן לקבוע כיצד לטפל בכל סוג של אירוע חירום, מה לעשות על מנת להציע תגובה מיידית וכמובן גם כיצד מבטיחים מענה משלים או שיקום וטיפול באוכלוסייה שנפגעה.

לבסוף, שלבים אחרונים של הכנת תיק מפעל כוללים את הגדרת נתוני העזר ואת כל התרחישים אליהם המנהלים צריכים להתכונן.