המטרה של בדיקות חדירות

היתרונות של בדיקות חדירות

השוואה בין סוגים שונים של שירותי אבטחה מגלה את היתרונות של בדיקות חדירות. אמנם קיימים סוגים שונים של שירותי אבטחה מן הסוג הזה, אך בדיקות חדירות עדיין ייחודיות מבחינת האופן שבו הן מתבצעות וגם מבחינת המטרות שלהן. אז אם רוצים לשפר את ההגנה על מערכות מחשוב ואבטחה של ארגונים וגופים פרטיים או ציבוריים – מאוד חשוב להתייעץ עם בעלי מקצוע שיודעים איך לבצע בדיקות חדירות וכיצד להסיק מהן מסקנות נכונות.

ראשית, המטרה של בדיקות חדירות היא לדמות התקפה אמיתית על מערכות המחשוב של הארגון. אמנם בדיקות חדירות מבוצעות על ידי גורם שמוסמך לכך ואף מכיר את התחום אחרי שהוא מקבל הרשאה מהארגון, אך ההתקפה עצמה מדמה חדירה אמיתית אל מערכות המחשוב וההגנה. שנית, ניתן להשתמש במסקנות של בדיקות חדירות על מנת לקבוע נהלים חדשים מבחינת האופן שבו מאבטחים את מערכות המידע והמחשוב.

היכנסו וצפו! מהן בדיקות חדירות ואיך הן מועילות לכן:

איך מבצעים בדיקות חדירות?

הדרך היחידה להפעיל בדיקות חדירות ולהשתמש ביתרונות שלהן היא לתאם אותן מול בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו. אמנם יש ארגונים שמתמחים בעצמם בפתרונות מחשוב כאלה ואחרים ולכן לכאורה הם יכולים לבצע בדיקות חדירות בצורה עצמאית, אבל זה לרוב חותר תחת המטרה המרכזית: אם אותם עובדים שאחראיים על האבטחה בארגון גם מבצעים בדיקות חדירות, יכול להיות שהמסקנות וההמלצות שלהם לא יהיו אמינות.

כדאי לבצע בדיקות חדירות בצורה תקופתית. אם מבצעים את הבדיקות באופן תקופתי, ניתן למנוע מראש חולשות אבטחה ופגיעה במערכות המחשבים והמידע של הארגון. בעידן המודרני, בדיקות חדירות הן חלק בלתי נפרד מהתחזוקה של הארגון. מעבר לכך, לקוחות מרגישים בטוח יותר כאשר הם יודעים שמערכות המחשוב של החברה מוגנות היטב.