המאפיינים השונים של תקן ISO 27001

כל מה שצריך לדעת על תקן ISO 27001

היכרות עם המאפיינים השונים של תקן ISO 27001 יכולה להיות רלוונטית עבור שורה ארוכה של ארגונים וחברות. קודם כל, עמידה בתקן הזה היא לעיתים הכרחית על מנת להגיש מועמדות למכרזים ציבוריים. אם רוצים להגיש מועמדות ולזכות במכרז, יש צורך להראות שעומדים בתקן וששומרים על אבטחת המידע של הלקוחות. מהבחינה הזו, תקן ISO 27001 הוא כלי חשוב שמאפשר גם למדינה וגם לגופי רגולציה שונים לפקח על הפעילות של חברות מסחריות ופרטיות.

שנית, כדאי להכיר את המאפיינים השונים של תקן ISO 27001 על מנת לדעת מה כרוך בתהליך שאותו צריך לעבור כדי לקבל אותו. מטבע הדברים, כל חברה עוברת תהליך מעט שונה על מנת לקבל את תקן ISO 27001. עם זאת, התהליך עצמו זהה מבחינת התכנים והמידע שמקבלים דרכו. אם רוצים לתכנן מראש את התהליך, אפשר להתייעץ עם בעלי מקצוע וגם לקבל הצעת מחיר מסודרת.

היכנסו וצפו! צילומי אבטחה משוגעים מהבית הלבן:

כמה עולה לקבל את תקן ISO 27001?

העלות של תקן ISO 27001 נקבעת לפי היקף הפעילות של החברה, מספר העובדים שיש לה, כמות הלקוחות וסוג מערכות המידע שבהן היא משתמשת. ככל שהחברה גדולה יותר ויש בה יותר עובדים, כך העלות של ההסמכה תעלה. אבל גם במקרים כאלה, מדובר על השקעה משתלמת שמוכיחה את עצמה: אם לחברה עומדת בתקן, היא יכולה להציע את עצמה למכרזים ולעמוד בתנאי הסף.

כמו כן, תקן ISO 27001 הוא כלי שיווקי ומסחרי חשוב. אצל חברות שונות בעידן המודרני, תקן ISO 27001  משמש כדי להראות את המחויבות לאבטחת המידע. מבחינת הלקוחות, חברה שעומדת בתקן הזה נתפסת כמקצועית ויסודית יותר מאשר חברות אחרות באותו תחום וענף.