הליך של גילוי מרצון

כך תדעו האם מותר לכם לבצע גילוי מרצון

האפשרות לבצע גילוי מרצון קורצת לנישומים, עוסקים וגם יחידים שיש להם תפקיד משמעותי בתאגידים שעברו עבירות על חוקי המיסים. עם זאת, רשות המיסים לא מאפשרת לכל אחד ליהנות מהיתרונות של ההליך. רשות המיסים בודקת בראש ובראשונה האם הגילוי מרצון נעשה בכנות ובתום לב.

בנוסף, היא אינה מאפשרת גילוי מרצון לנישומים שכבר החלה בדיקה בעניינים. כך למעשה מונעת רשות המיסים מצב שבו אדם עובר על חוקי המס ולאחר מכן מנצל את האפשרות של גילוי מרצון כדי ליהנות מכל העולמות.

בשביל לדעת האם מותר לבצע גילוי מרצון צריך לפנות לרואה חשבון או לעקוב אחר ההנחיות המפורסמות על ידי רשות המיסים. לאחרונה הכריזו נציגי רשות המיסים על פתיחה מחדש של נוהל גילוי מרצון וזאת במטרה להשיג כספים שלא דווחו, אך סביר להניח שזה יקרה פעמים נוספות בעתיד. הדבר החשוב מבחינת נישומים, עוסקים ובעלי תפקידים בתאגידים הרלוונטיים הוא להכיר את תנאי הגשת הבקשה על מנת לחסוך זמן והוצאות.

היכנסו וצפו! פתרונות חיסכון בכסף מדהימים:

מהי חקירה מבחינת רשות המיסים?

רוב האנשים שרוצים להתחיל בהליך של גילוי מרצון ולא יודעים האם מותר להם לעשות את זה שואלים את עצמם מה נחשב חקירה מבחינת רשות המיסים. לפי התקנות האחרונות, אסור להתחיל גילוי מרצון אם במועד הפנייה נערכת חקירה או בדיקה בעניין המבקש. בתוך כך, את סעיף החקירה מגדירה רשות המיסים כפעולה שעשויה להתבצע גם לגבי בני זוג של המבקש וחברות שבשליטתו.

במילים אחרות, רשות המיסים בוחנת כל עניין לגופו ובודקת גם את הסביבה שבה פועלים נישומים, עוסקים ויחידים שיש להם תפקיד בתאגידים שעברו על חוקי המיסים. בדיקה זו חיונית לאישור גילוי מרצון ולניצול יתרונותיו.